رئیس کل دادگستری استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهرخواستار افزایش بومی‌گزینی در پارس جنوبی شد

مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تأکید بر نقش مهم صنایع و واحدهای صنعتی در رسیدگی به مطالبات مردم محیط پیرامونی خواهان اجرایی شدن مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در حوزه‌های مختلف عمرانی، اشتغال‌زایی و خدماتی شد.

مهدی مهرانگیز، ظهر امروز در بازدید از شرکت متانول کاوه بندر دیر هدف از این بازدید را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید‌، اشتغال و کارگران و تأکیدات ریاست قوه قضاییه در این زمینه دانست.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نقش مجتمع تولیدی متانول دیر را در اقتصاد، صادرات و تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها را مهم دانست و بیان کرد: حمایت از شرکت‌های تولیدی، صنعتی و فعالان اقتصادی در دستور دستگاه قضایی استان بوشهر قرار دارد.

وی تولید پایدار در این کارخانه را مورد تأکید قرار داد و گفت: توجه به تحقق مطالبات و حمایت از کارگران زحمتکش در اولویت برنامه‌های دستگاه قضایی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اشتغال یک‌هزار و ۳۰۰ کارگر در مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در شهرستان دیر افزود: ۶۲ درصد نیروهای فعال در این شرکت تولیدی صنعتی بومی هستند که امیدواریم استفاده از کارگران بومی در این مجموعه افزایش یابد.

مهرانگیز با بیان اینکه شرکت‌های صنعتی و تولیدی استان بوشهر باید اجرا کامل قوانین و مقررات در حوزه صنعت و اشتغال را مد نظر قرار دهند تا در روند تولیدات مشکلی رخ ندهد تأکید کرد: حقوق، دستمزد و مطالبات کارگران باید طبق قانون مورد توجه قرار گرفته شود از معوق شدن حقوق این قشر زحمتکش جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: وجود شرکت‌های صنعتی علاوه بر مزایایی چون رونق تولید و اشتغال و عمران برای آن منطقه در راستای منفعت مردم ممکن است باید حل مشکلات در دستور کار قرار دهند.

وی با تأکید بر توجه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نسبت به محیط پیرامونی خاطرنشان کرد: از مجتمع متانول کاوه شهرستان دیر انتظار می‌رود نقش خود را در مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به محیط پیرامونی به خوبی ایفا کند.

مهرانگیز توسعه طرح‌های عمرانی تحقق مطالبات مردم را از رسالت شرکت‌ها و صنایع در راستای مسئولیت‌ها اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: شرکت متانول کاوه شهرستان دیر در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی در راستای حفظ حقوق عامه در حوزه‌های عام‌المنفعه اعم از حوزه سلامت و درمان ، احداث یا بهسازی مدارس، ساخت جاده و راه‌های مواصلاتی و حتی آزادی زندانیان نیازمند اقدام کند تا مردم این شهرستان نیز احساس کنند که منافع حضور شرکت متانول کاوه در این شهرستان علاوه بر خود شرکت شامل همه مردم شهرستان دیر نیز شده است.

به گزارش ‌تسنیم، مجتمع پتروشیمی متانول کاوه دیر در پارس شمالی قرار دارد و ظرفیت تولید این مجموعه روزانه ۷ هزار تن متانول به‌عنوان بزرگترین تولید کننده متانول جهان است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه با حضور در پروژه ساخت پتروشیمی اتانول فاتح کیمیا در شهرستان دیر از نزدیک در جریان روند ساخت این پروژه قرار گرفت.

مهرانگیز باتأکید بر تسریع در تکمیل این صنعت افزود: در راستای تسریع در اجرای روند این پروژه که دچار مشکلاتی با منابع طبیعی شده است، اگر پیگیری و حل شود با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر از جوانان  فراهم می‌شود.