حوادث : غرق شدن در دریا

سه کودک در اسکله سیراف غرق شدند

فرمانده انتظامی کنگان از غرق شدن ۳ کودک در خروجی اسکله بندر سیراف این شهرستان خبر داد.

به گزارش جنوب استان سرهنگ رهام رضایی در تشریح این خبر بیان کرد: بعداز ظهر دیروز در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نیاز به خدمات پلیسی در درمانگاه شهر سیراف، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران پلیس در محل درمانگاه مشخص شد ۳ کودک (دو نفر ۹ ساله و یک نفر ۷ ساله) در خروجی اسکله بندر سیراف در حال شنا و بازی کردن بودند که به دلیل شرایط بد جوی غرق شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ۲ نفر از کودکان که از سوی افراد بومی با حال وخیم پیدا شده بودند به درمانگاه شهر سیراف منتقل می‌شوند، که عملیات احیا موثر واقع نشده و جان خود را از دست می‌دهند.

وی عنوان کرد: به دلیل شرایط نامساعد جوی هنوز کودک ۷ ساله پیدا نشده و تلاش و جستجوی قایق‌های صیادی و نیرو‌های امدادی برای پیدا کردن این کودک همچنان ادامه دارد.

سرهنگ رضایی تاکید کرد: شنا در منطقه ممنوع و شرایط نامساعد جوی و به آب زدن بدون آگاهی از عمق آن و نداشتن مهارت کافی در فنون شنا از مهم‌ترین دلایل غرق شدگی است که می‌طلبد شهروندان به توصیه‌ها و هشدار‌ها توجه کافی کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ برای خانواده‌ها نباشیم.


به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان؛ طاهری بیان کرد بلافاصله تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند. با توجه به حضور نیروهای مردمی در محل حادثه دو نفر از کودکان پیدا و به درمانگاه سیراف انتقال داده شد که تلاش دو ساعته کادر پزشکی متاسفانه عملیات احیاء موفق نبوده و دو نفر فوت نمودند. با توجه به اینکه نفر سوم مفقود گردیده بود با هماهنگی صورت گرفته با آقای کنگانی داوطلب غواص هلال‌احمر مستقر در سیراف نسبت به جستجوی شبانه با کمک قایق های صیادی مردمی، نیروهای دریابانی، اداره بندر و دریانوردی و شیلات با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و متلاطم بودن دریا و شدت باد عملیات جستجو و نجات باکندی صورت پذیرفت.

رییس شعبه کنگان در ادامه افزود؛ از اول صبح روز چهارشنبه مجددا با حضور صیادان، غواصان و تیم اعزامی از حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر مرکز استان و تجسس هوایی بادستگاه  هلی شات عملیات جستجو صورت پذیرفت که تا پایان چهارشنبه شب جسد غریق سوم پیدا نگردید.

طاهری در ادامه از حضور معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان کنگان، رییس اداره بندر و دریانوردی، رییس اداره شیلات، بخشدار، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی بندر سیراف، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، دریابانی، نیروی انتظامی، کلوب غواصی کنگانی، غواصان پایانه گازی و صیادان بندر سیراف از ساعات اولیه وقوع حادثه تاکنون خبر دادند.

وی در ادامه افزود آقای غریبی فرماندار شهرستان کنگان نیز در روز چهارشنبه با حضور در بندر سیراف از نزدیک در جریان عملیات جستجو قرار گرفت و دستورات لازم صادر نمودند.
طاهری عنوان کرد حضور امام جمعه  بندر سیراف نیز قوت قلبی برای خانواده داغدار و نیروهای عملیاتی در روز چهارشنبه بود
وی بیان داشت علیرغم شرایط نامساعد جوی عملیات جستجو و نجات دریایی همچنان ادامه دارد.