معاون شبکه بهداشت کنگان:

ساحل کنگان از وجود زباله پاک‌سازی شد

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: برگزاری مراسم پاک‌سازی ساحل گردشگری مرجان شهرستان کنگان برای نسل‌های بعدی ضروری است.

فاطمه آهو خوش با اشاره به شعار امسال هفته سلامت ” سلامت ما، سلامت سیاره ما ” گفت: با توجه به افزایش جمعیت جهان و گسترش صنایع، ازدیاد استفاده انسان از مواد مصرفی و به دنبال آن ضایعات و پسماند‌های جامد و نیز آلودگی محیط‌زیست را به دنبال داشته است.

او می‌گوید: زباله‌های خشک قابل بازیافت مانند کاغذ، شیشه، آلومینیوم، پلاستیک را همراه با سایر زباله‌های خانگی دور نریزید آن‌ها را تفکیک و سپس در ظروف مخصوص جمع‌آوری کنید.

آهو خوش توصیه کرد که شیشه‌های حاوی مواد شیمیایی، دارو‌ها و… را برای بازیافت قرار ندهید، با استفاده از الگوی صحیح مصرف، میزان حجم زباله‌های تولیدشده را کاهش دهید، با جمع‌آوری و دفع بهداشتی زباله‌ها از افزایش جانوران و گسترش بیماری‌ها جلوگیری کنیم و با حفاظت و جلوگیری از ورود مواد شیمیایی زائد و خطرناک به فاضلاب‌ها و خاک، محیط‌زیست خود را سالم نگاه‌داریم، طبیعت متعلق به همه مردم است باید در حفظ و صیانت از آن کوشا باشیم.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در این مراسم گفت: این مراسم پاک‌سازی ساحل گردشگری مرجان کنگان با حضور معاون بهداشت و کارکنان شبکه و مراکز خدمات جامع سلامت و جمعی از همشهریان و با همراهی مؤسسه خیریه مهرآور و پاکبان‌ها و کارکنان شهرداری کنگان انجام شد.

در پایان سطل‌های تفکیک زباله بین خانوار‌های شرکت‌کننده در این مراسم پاک‌سازی اهداء شد.