رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه

آلودگی نفتی در منطقه گُلخاری گناوه پاکسازی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: آلودگی نفتی منطقه گلخاری با حضور گروه اعزامی شرکت نفت و گازگچساران و با نظارت کارشناسان محیط زیست پاکسازی شد.

به گزارش جنوب استان، امبیز عبدالهی گفت: با اطلاع از آلودگی در منطقه نفتی گلخاری از طریق گزارش‌های مردمی، کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست گناوه در محل حضور یافتند و از شرکت نفت گاز و گچساران نیز خواسته شد تا در منطقه حضور یابند و اقدام به پاکسازی کنند.

او گفت: آلودگی نفتی منطقه گلخاری ناشی از برن پیت چاه‌های منطقه بود که در روز اول هماهنگی‌ شد و در روز بعد با حضور نیرو‌های سلامت، ایمنی و محیط زیست(اچ اس‌ای) و کارشناسان شرکت نفت و گاز گچساران، پاکسازی این منطقه صورت گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: میدان نفتی گلخاری از میدان‌های نفتی ایران در استان بوشهر است، که در فاصله ۲۰ کیلومتری از شمال‌ شرقی بندر گناوه مستقر است.

منطقه نفتی گلخاری از میدان‌های تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است، که عملیات بهره‌برداری از آن از سوی شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌گیرد اما این شرکت دفتری برای پاسخگویی به مشکلات این حوزه در شهرستان گناوه ندارد.

اواخر دی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفته بود، پس از اعلام آتش‌سوزی در طبیعت، مشخص شد که محدوده‌ای در حدود یک کیلومتر با عمق نزدیک به ۶۰ سانتیمتر در منطقه گلخاری حوالی روستای گماران دچار آلودگی نفتی است.

عبدالهی گفته بود، آلودگی ایجاد شده باید از طبیعت برداشته و به مکان تعیین شده شرکت نفت منتقل می‌شد، اما این مهم صورت نگرفته و فقط با خاکریزی دفن شده بود.